3 proste kroki, które podniosą skuteczność Twojej oferty handlowej
Dobra propozycja biznesowa to element, dzięki któremu firma się rozwija. Odpowiednia oferta handlowa, stworzona przy użyciu języka korzyści i nakierowana na potrzeby odbiorcy, pozwala tworzyć długotrwałe relacje z Klientami, a tym samym przynosi firmie zyski. W tym poradniku przedstawię 3 kroki do zwiększenia skuteczności Twojej oferty handlowej.
1. Zajrzyj do głowy swojego Klienta
Niska skuteczność wielu ofert handlowych wynika z faktu, że nie są dostosowane do Klienta. Nie odnoszą się do jego pragnień i nie rozwiewają obaw. Jeżeli chcesz zwrócić na siebie uwagę potencjalnego Klienta, nawiązanie do jego potrzeb powinno być głównym motywem Twojej oferty.
Zanim przystąpisz do pracy, sprawdź co potencjalni kupujący myślą o podobnych do Twojego produktach. Jakie cechy czy też funkcjonalności są dla nich najważniejsze? Czy są gotowi zapłacić więcej za wyższą jakość czy też wolą zadowolić się gorszym modelem? Do zdobycia tych informacji wykorzystaj dostępne źródła: media społecznościowe, tematyczne fora lub ankiety. Możesz również zapytać obecnych Klientów, co sprawiło, że zdecydowali się na Twoje usługi/produkty. W ten sposób poznasz ich prawdziwe motywy, które będziesz mógł wykorzystać do stworzenia skutecznego przekazu.
2. Podnieś wartość produktu
Ludzie uwielbiają mieć poczucie, że otrzymują coś za darmo. Dlatego właśnie wszelkie promocje krzyczące „gratis”, „ekstra” czy „2 w cenie 1” cieszą się tak dużą popularnością. Możesz wykorzystać ten mechanizm psychologiczny w swojej ofercie handlowej.
Do głównego produktu dołącz bonusy, których nie oferują konkurencyjne firmy. Wtedy łatwiej będzie Ci uzasadnić wyższą od średniej cenę oraz przekonać do siebie Klientów.
Jeżeli Twoja firma sprzedaje odkurzacze, dodatkową wartością może okazać się komplet worków dołączany przy zakupie, specjalna szczotka do czyszczenia rur lub dodatkowa końcówka. W tej kwestii nie ma ograniczeń, pamiętaj jednak, aby bonus był powiązany z głównym produktem.
3. Pokaż, że można Ci zaufać
Każdy zakup wiąże się z pewnym ryzykiem. Produkt może nie spełniać oczekiwań, zepsuć się lub okazać zbędny. Właśnie dlatego w głowie Klienta często jest tak wiele wątpliwości, zwłaszcza w przypadku przedmiotów, które nie są niezbędne do codziennego funkcjonowania. Twoim zadaniem jest przezwyciężenie tych obaw.
Możesz to zrobić poprzez zamieszczenie w swojej ofercie handlowej informacji o ilości usatysfakcjonowanych Klientów, ich opinie na temat produktu lub udzielając gwarancji na określony czas. Tego rodzaju działania budzą zaufanie i niwelują obawy. Przełamują bariery w głowach potencjalnych nabywców, dzięki czemu są oni bardziej skłonni do dokonania zakupu. Wykorzystaj to dla siebie.
Oferta nie do odrzucenia
Te 3 kroki to prosty sposób na zwiększenie skuteczności Twoich działań. Nie musisz usłyszeć kolejnego „nie, dziękuję”. Niewielki wysiłek może przynieść ogromne efekty – zastosuj porady i przekonaj się o tym już teraz.
Autor:
Izabela Aftyka
Copywriterka specjalizująca się w tworzeniu treści sprzedażowych, które podnoszą konwersję. Swoimi słowami wspiera małe i średnie firmy, a na stronie copywritingbiznesowy.pl dzieli się wiedzą z zakresu tworzenia skutecznych tekstów.