Co najlepiej pisać w treści maila podczas wysyłania CV?

Komunikacja do pracodawcy.

Zobaczyliście ogłoszenie rekrutacyjne lub interesuje Was specyficznie konkretna firma. Zdecydowaliście się aplikować…Ale co napisać w mailu do potencjalnego pracodawcy lub działu HR? Jak pisać? Jakich zasad się trzymać? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie poniżej.

Treść maila:

– przyjazne przywitanie
– nadać mailowi odpowiedni tytuł: nazwa stanowiska, nr referencyjny, imię i nazwisko
– hasłowa prosta forma
– unikać znaków specjalnych
– zatytułować Szanowna Pan/i, Państwo, w żadnym wypadku “Witam”
– krótko umotywować chęć pracy w danej branży, firmie
– poinformować jakie załączniki wysyłamy
– zakończyć zwrotem grzecznościowym o neutralnym wydźwięku np. pozdrawiam serdecznie
– wiadomość nie może być zbyt długa, ani emocjonalna
– zachować formy grzecznościowe
– unikać skrótów
– stosować zasady gramatyki i interpunkcji
– plik nazywać imieniem i nazwiskiem oraz stanowiskiem, na które aplikujemy
– CV ma być pierwszym załącznikiem

Sprawdzić:

– informacja skąd pochodzi oferta
– jakiego stanowiska dotyczy
– zweryfikować jakie dokumenty są wymagane
– zweryfikować kto jest autorem oferty i wtedy do tej osoby kierować email
– sprawdzić czy wymagane jedynie wersja polska czy np. angielska również

PRZYKŁAD:

Szanowni Państwo, w odpowiedzi na ofertę pracy umieszczoną przez Państwa na stronie/portalu xxx, chciałbym zgłosić swoją kandydaturę na stanowisko przedstawiciela handlowego. Aplikację motywuję chęcią podjęcia pracy z silnymi markami, w firmie o zasięgu, który pozwoli rozwinąć moje kompetencje w zakresie sprzedaży, jednocześnie przekładając je na pozytywne wyniki firmy. W załączniku przesyłam dokumenty aplikacyjne. Pozostaję w oczekiwaniu na zaproszenie na rozmowę rekrutacyjną.
Serdecznie pozdrawiam
Wykorzystajcie!
pozdrowienia
Marza’S