Elevator pitch – co to takiego?

Elevator pitch - co to takiego?

Elevator pitch – co to takiego?

Krótki kilkudziesięciosekundowy opis własnej osoby – tak w skrócie można wytłumaczyć pojęcie Elevator pitch. Ma on na celu przykuwać uwagę rozmówcy i pomóc osiągnąć zamierzony cel, którym jest zdobycie zatrudnienia. I tu musisz mieć przygotowaną tzw. story, czyli odpowiednią narrację. Masz kilkadziesiąt sekund, by powiedzieć pracodawcy co dla niego zrobisz. Dlaczego mamy Ci wierzyć? Ważne jest nie tylko co powiesz, ale również jak to powiesz.

Na czym polega skuteczny elevator pitch?

Na początku spróbuj zaskoczyć osobę, z którą rozmawiasz. Używaj języka korzyści, perswazyjnej komunikacji. Np. zdaniem: „Wszystkiego tak naprawdę nawet sama o sobie nie wiem…”

Następnie postaraj się wzbudzić jej zainteresowanie. Jak to zrobić? Otóż pracodawca ma problem! Ma problem, który Ty możesz i umiesz rozwiązać. Przedstaw mu ten problem mówiąc o sobie. Jak już go znajdziesz, wykaż w swojej story, że to właśnie Ty jesteś jego rozwiązaniem. Przygotuj sobie wiarygodną, krótką story na ten temat. Wzbudź zaciekawienie i pozwól rozmówcy pytać. 🙂

W jakim celu stosuje się elevator pitch?

Twoim celem nie jest tylko wzbudzenie zainteresowania, ale sprowokowanie drugiej strony do podjęcia rozmowy, do zadawania pytań. Nie używaj żargonu, który może być niezrozumiały dla rozmówcy, Twoje zachowanie i słownictwo ma być autentyczne. Bądź naturalny, nikogo nie udawaj. Postaraj się zachowywać spokój, jednocześnie mówiąc z pasją i zaangażowaniem.

A jakie pytania należy zadać sobie?

Kim jestem?

Co robię?

Dla kogo to robię?

Co umiem robić najlepiej?

Moje najmocniejsze strony

Jaki jest problem pracodawcy na aplikowanym stanowisku?

Jak rozwiążę ten problem?

Jaki jest mój cel czyli moje DLACZEGO?

Pamiętaj: Im większe “dlaczego”, tym mniejsze “jak”…

Powodzenia,

~ Marza’s

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu Elevator Pitch? Oto moja oferta.