Jak już wcześniej wspominałam, potrzeby klienta można odkrywać dwojako: poprzez pytania i truizmy.
O pytaniach jeszcze szczegółowo w przyszłości, a tymczasem…Co nam daje zastosowanie tych dwóch technik?
Pytania prawidłowo zadane:
1. Pomagają kierować przebiegiem spotkania w sprzyjający sprzedawcy sposób
2. Pozwalają na uzyskanie potrzebnych informacji
3. Dają klientowi poczucie większego udziału w rozmowie
4. Pozwalają na dostrojenie sposobu myślenia do klienta
5. Dają możliwość dostrzeżenia klientowi wielu spraw i problemów, oraz porozmawiania o nich
Truzimy prawidłowo wypowiedziane:
1. Dają klientowi możliwość poruszenia ważkich tematów i ich przedyskutowania
2. Poprawiają kontakt emocjonalny z Tobą
3. Pozwalają szybko się komunikować
4. Ułatwiają szybciej uzgodnić pożądane kwestie
5. Pomagają kierować przebiegiem spotkania
Warto zatem przed rozmową z klientem przygotować sobie zestaw pytań i truizmów do późniejszego wykorzystania w jej trakcie. Inwestujcie w ten czas przygotowania, to się naprawdę opłaca.
pozdrawiam
Marza’S