Jak zdiagnozować potrzeby klienta?

Jak już wcześniej wspominałam, potrzeby klienta można odkrywać dwojako: poprzez pytania i truizmy.

O pytaniach jeszcze szczegółowo w przyszłości, a tymczasem…Co nam daje zastosowanie tych dwóch technik?

Pytania prawidłowo zadane:

1. Pomagają kierować przebiegiem spotkania w sprzyjający sprzedawcy sposób

2. Pozwalają na uzyskanie potrzebnych informacji

3. Dają klientowi poczucie większego udziału w rozmowie

4. Pozwalają na dostrojenie sposobu myślenia do klienta

5. Dają możliwość dostrzeżenia klientowi wielu spraw i problemów, oraz porozmawiania o nich

Truzimy prawidłowo wypowiedziane:

1. Dają klientowi możliwość poruszenia ważkich tematów i ich przedyskutowania

2. Poprawiają kontakt emocjonalny z Tobą

3. Pozwalają szybko się komunikować

4. Ułatwiają szybciej uzgodnić pożądane kwestie

5. Pomagają kierować przebiegiem spotkania

 

Warto zatem przed rozmową z klientem przygotować sobie zestaw pytań i truizmów do późniejszego wykorzystania w jej trakcie. Inwestujcie w ten czas przygotowania, to się naprawdę opłaca.

pozdrawiam

Marza’S