JOBDESIGNER W KOOPERACJI Z INŻYNIERSKIMI TARGAMI PRACY PREZENTUJE:

Job Designer z przyjemnością informuje o kolejnej ciekawej współpracy. Od dziś będę wspierać działania promujące Inżynierskie Targi Pracy organizowane przez Stowarzyszenie Studentów BEST Warsaw działające na Politechnice Warszawskiej.

Inżynierskie Targi Pracy to wyjątkowa okazja do rozpoczęcia kariery zawodowej.

Oferty na e-jobwall są skierowane zarówno dla studentów, jak i absolwentów. Istnieją oferty stażu, praktyk oraz pracy!

CZY WARTO ZAŁOŻYĆ PROFIL LINKEDIN?

W dzisiejszych czasach gdy nowe technologie zawładnęły światem i naszym życiem wydaje się to wręcz nieodzowne. Zarządzanie własną tożsamością zawodową i budowanie sieci kontaktów jest aktualnie absolutnym must, jeśli chce się planować swoje życie zawodowe świadomie.
Jak podają statystyki 92% rekruterów sprawdza kandydata w sieci.
Na przykład – jeśli rekruter zapragnie sprawdzić kandydata poprzez wpisanie jego nazwiska w wyszukiwarkę Google z prawie 100% prawdopodobieństwem profil Linkedin danej osoby będzie jedną z pierwszych pozycji wyszukiwania. Dlaczego zatem dawać rekruterowi pole do domysłów? Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie zaprezentowanie dobrze opracowanego profilu z podkreśleniem swoich najmocniejszych stron. Poprawnie przygotowany może służyć jako nasza wirtualna ,,wizytówka’’ nie tylko na samej platformie, ale w Sieci w ogóle. Temat jest dość obszerny, jeżeli chcielibyście dowiedzieć się więcej odsyłam Was do książki Sandry Long „LinkedIn for personal branding. The ultimate guide”

DLACZEGO WŁAŚNIE LINEKDIN?

Dlaczego? Otóż dlatego, że „planowanie” pozwala nam zabezpieczyć się i dojrzeć możliwości, z których możemy skorzystać. To stworzenie wizji swojej przyszłości, odnalezienie inspiracji i pomysłu na siebie.
Dzięki Linkedin możemy zbudować sieć własnych wartościowych biznesowych kontaktów, dotrzeć do osób decyzyjnych w firmach, które mogą nam ułatwić efektywne zatrudnienie, a przecież ten fakt może znacząco zmienić naszą jakość życia w przyszłości. Via Linkedin można znaleźć pracę, lub – co lepsze – być znalezionym przez rekruterów czy pracodawców. Można być lepiej i tak jak chcemy widocznym w sieci i dzięki temu być bardziej wiarygodnymi jako potencjalni pracownicy. Linkedin to również kopalnia wiedzy…przeszukując portal możemy dokonać analizy danej branży, danego pracodawcy i ścieżek karier innych graczy na rynku pracy. Zatem może to być inspiracja do naszego dalszego rozwoju. Linkedin to bowiem największa na świecie sieć profesjonalistów w praktycznie wszystkich branżach i obecność tam zdecydowanie zwiększa szanse na uzyskanie zatrudnienia.

JAK TO DZIAŁA?

Sztuka osiągnięcia sukcesu w mediach społecznościowych, a tym samym również w portalu Linkedin polega na nawiązywaniu relacji. Na szczerej, popartej personalnie komunikacji, która może w przyszłości przełożyć się na efektywne zatrudnienie. Platforma służy prezentacji swoich mocnych stron i najsilniejszych kompetencji. Ale dla kogo? Oczywiście w pierwszej kolejności rekruterów, następnie pracodawców i innych kontaktów. Dlatego polecanymi przez JobDesigner słowami dla wyszukiwania i zapraszania do kontaktów są: rekruter, headhunter, konsultant, researcher, consultant, business partner, HR, human resources + opcjonalnie nazwa firmy/ stanowiska w obszarze zainteresowania.

Uwaga! Zanim nastąpi wysyłka zaproszenia, należy odwiedzić profil rekrutera/ osoby z branży i na tej podstawie efektywnie rozwinąć i spersonalizować wiadomość powitalną. Dobrze jest podać konkretny powód zaproszenia.

1. Notatka powitalna- przykład rozpoczęcia
Dzień dobry, Pani/ Panie XXX, zauważyłam- em, że mamy pokrewne specjalizacje, w związku z dynamicznym rozwojem, aktualnie poszukuję wartościowych kontaktów z branży. ………………. (odniesienie do profilu). Zapraszam do mojej sieci.
Lub
Dzień dobry, Pani/ Panie XXX, aktualnie aktywnie poszukuję dalszego rozwoju/ nowych wyzwań w działach XXX, …………….(odniesienie do profilu).
Zapraszam do sieci kontaktów.

Efektywność naszych działań możemy mierzyć poprzez Social Selling Index:

https://www.linkedin.com/sales/ssi

To profesjonalne narzędzie Linkedin wskaże naszą efektywność w kilku zakresach:

Cztery elementy Twojego wyniku to:

Tworzenie Twojej profesjonalnej marki
Uzupełnij swój profil z myślą o kliencie. Zostań liderem myśli, publikując sensowne posty

Znajdowanie odpowiednich ludzi
Identyfikuj lepsze perspektywy w krótszym czasie, korzystając z wydajnych narzędzi wyszukiwania i badawczych

Zaangażowanie
Odkrywaj i udostępniaj aktualizacje warte rozmowy, aby tworzyć i rozwijać relacje

Budowanie relacji
Wzmacniaj swoją sieć, znajdując i budując zaufanie decydentów

Oczywiście poza celami wizerunkowymi Linkedin stanowi swego rodzaju wirtualne CV i jako taki jest świetną bazą rekrutacyjną. Dlatego nie można zapomnieć, by w całości wypełnić profil. Dobry profil to profil kompletny i przede wszystkim aktualny. Kluczowe znaczenie ma tu nie tylko treść, nagłówek, słowa kluczowe ale również kwestie graficzne takie jak banner w tle czy zdjęcie profilowe.

Ale takie szczegóły jak to, co wpisać, w jakiej formie i gdzie w profilu Linkedin to temat na oddzielny obszerny artykuł. Wkrótce pojawi się na łamach JobDesigner i współpracujących podmiotów, na który serdecznie zapraszam.

Marzena Jurewicz- Komuda
JobDesigner
gsm 516 294 201
https://jobdesigner.pl/
https://www.instagram.com/_jobdesigner_/
https://www.facebook.com/JobDesigner/
https://www.linkedin.com/company/jobdesigner/
https://www.linkedin.com/in/marzenajurewiczkomuda/

BIBLIOGRAFIA:
www.linkedin.com
www.prawo.pl

E- MENTOR, dwumiesięcznik SGH w Warszawie; Parzoń, A. (2019). Autoprezentacja zawodowa internautów w portalu społecznościowym LinkedIn.com. e-mentor, 4(81), 71–78. DOI: 10.15219/em81.1436
Sandra Long „LinkedIn for personal branding. The ultimate guide”
Puls Biznesu LinkedIn dla szukających pracy Adrian Gamoń 30.07.20.