Czy pozycja produktu w sklepie jest ważna? Jak wpływa na wysokość sprzedaży? Czy nacisk na merchandising w sklepach, to wymysł zarządzających sprzedażą managerów, czy rzeczywista potrzeba biznesowa?
Poczytajcie poniżej:
1. EKSPOZYCJE- korzyści!
Dobrze jest wykazać jakie klient uzyska korzyści ze zmiany ekspozycji. Główną korzyścią jest wzrost sprzedaży lepiej wyeksponowanych produktów. Przy wzroście rotacji minimalizujemy jednocześnie ryzyko strat. Należy zawczasu zaplanować zmiany, nowe miejsce ekspozycyjne- najlepiej dwa miejsca do wyboru dla osoby decyzyjnej, na wypadek braku zgody na pierwszą zmianę mamy alternatywną propozycję.
2. EKSPOZYCJE DUALNE
Na poprawę ekspozycji produktów powiązaną z dodatkową ich sprzedażą mają wpływ dodatkowe miejsca ekspozycyjne+ extra zakup połączony z obniżeniem ceny versus standardowa cena półkowa.
UWAGA CENA WAŻNE– cena musi być dobrze widoczna przy odpowiadającym jej produkcie, klient nie znając ceny w znakomitej większości nie zakupi produktu.
3. KATEGORIE KOMPLEMENTARNE- produkty można dodatkowo z dobrym
skutkiem eksponować w miejscach z innymi produktami komplementarnymi (uzupełniającymi).
4. GORĄCE PUNKTY-
To miejsca w sklepie, gdzie produkty sprzedają się najlepiej:
a/ ekspozycje na końcówkach regałów, wyspy, przejścia, centralne aleje,
b/ ekspozycje przykasowe- tu również niżej, z ekspozycji kupują również dzieci,
c/ inne miejsca wzmożonego ruchu.
5. Materiały reklamowe POS- point of sales
To różnego typu konstrukcje/ materiały umożliwiające lepsze wyeksponowanie produktu, a dzięki temu osiągnięcie wyższych sprzedaży, rotacji. To wszelkiego rodzaju standy, kominy, shelflinery (listwy na półki), shelftalkery (dyndadełka zawieszane przy półkach), plakaty, owijki paletowe.
Teraz możecie działać na terenie sklepów 😉
pozdrowienia
Marza’S