Poradnik – Truizmy. Co to jest i jak używać?

Jeśli mówimy o języku korzyści, nie da się nie wspomnieć o truizmach…

Co to jest takiego? Jak można użyć tych prostych stwierdzeń w sprzedaży? Jak zaangażować całkiem oczywiste i ogólnodostępne informacje, by służyły właśnie nam i pełniły ważną rolę w procesie przekonywania nabywcy do zakupu.

Truizmy to prawdy oczywiste, stwierdzenia ogólne, z którymi po prostu nie można się w żaden sposób nie zgodzić.

Zaczynają się, lub domyślnie mogą się zaczynać od następujących zwrotów:

 

– widzi się, że

– mówi się, że

– mnóstwo osób uważa, że

– ludzie mówią, że

 

Można się tu podeprzeć wiedzą ogólną lub zdobytą z wiarygodnych źródeł. Takie źródła to na przykład:

 

– fakty i zdarzenia

– doświadczenia/ spostrzeżenia

– trendy rynkowe

– aktualna sytuacja- kraj, świat

– dane statystyczne

– specjalistyczne publikacje branżowe, ogólne

– opinie ekspertów i autorytetów

– wyniki badań naukowych

 

Mówiąc o truizmach warto posługiwać się metodą lejka.

Od najbardziej ogólnych do coraz bardziej szczegółowych.

Taka konstrukcja rozmowy przybliży Was do sukcesu. Jest nim oczywiście pozytywne zamknięcie sprzedaży…, którego Wam każdego dnia życzy…

Marza’S