Drodzy przedstawiciele! Dziś inauguracja nowego cyklu publikacji o wdzięcznej nazwie słowniczek.
Będziecie mieli możliwość poznawania lub/ i ew utrwalania ciekawych i wartych zapamiętania zwrotów branżowych!!
Branding półki – działania w kierunku zwrócenia uwagi kupujących na dany produkt przez podkreślenie oferty doklejką (stickerem) lub woblerem (ulotką wiszącą przy produkcie); rozwiązania te są stosowane szczególnie w kategorii FMCG przy okazji przecen lub wdrożenia nowości produktowych.Cross-selling – jest to technika handlowa polegająca na sprzedaży produktu lub usługi klientowi powiązanej z innym zakupem.
Up-selling – jest to technika handlowa polegająca na sprzedaży aktualnemu klientowi droższych produktów. W przypadku techniki up-selling udostępniane klientom produkty mają charakter ekskluzywny, o podwyższonym standardzie.
Insight – (insight konsumencki) zachowanie lub postawa konsumenta, na bazie której tworzy się komunikację reklamową. Insight konsumencki można podzielić na:
a) powszechny – jest podzielany przez większość odbiorców, do których kierujemy przekaz, b) istotny – mówi o ważnym z punktu widzenia potrzeb, przekonań, sposobu samookreślenia konsumenta, dotyczy czegoś ważnego w życiu odbiorcy, c) prosty – jasny i zrozumiały, d) nie do końca oczywisty.
POSM (point of sale materials) – materiały reklamowe rozmieszczane w punkcie sprzedaży lub w miejscu sprzedaży w celu doraźnego wsparcia sprzedaży; POS-y odgrywają rolę narzędzia dodatkowo stymulującego zakup promowanej/komunikowanej oferty.
Segmentacja kliencka – klasyfikacja klientów pod względem ich zamożności, miejsca zamieszkania, stosunku do różnych walorów produktów oraz ich ceny, kryteriów wyboru oraz oczekiwań i preferencji.
Degustacja– promocja polegająca na umożliwieniu konsumentowi spróbowania próbki oferty, np. smaku nowego serka do smarowania z dodatkiem bazylii lub nowego smaku napoju dla dzieci.
Tradekalendarz – harmonogram działań związanych z akcjami trademarketingowymi, które związane są z ważnymi handlowo terminami, np. świętami bądź sezonowymi okresami sprzedaży i wyprzedaży.
Trademarketer – pracownik marketingu pracujący na rzecz wsparcia sprzedaży oferty firmy w miejscu sprzedaży (sieć salonów, półka w hipermarkecie); TM odpowiada za podnoszenie atrakcyjności oferty na tle produktów konkurencyjnych w miejscu sprzedaży, realizując różnego rodzaju akcje trademarketingowe: degustacje, cross promocje, oznaczenia półki (patrz: branding półki), inne akcje promocyjne (loterie, konkursy z nagrodami).
Visual merchandising – działania związane z właściwą komunikacją produktu z nabywcami; mają na celu podkreślenie walorów oferty i uwypuklanie jej zalet; VM stosuje się po to, aby dana oferta (np. odzież) była uporządkowana względem jej przeznaczenia i użytkowania.
Uważasz ten wpis za przydatny? Zalajkuj, udostępnij!
pozdrawiam
Marza’s